Nieuwe website

By 8 april 2014Nieuws

Na een tijdje van het scherm  te zijn geweest zijn we, via een nieuwe moderne website, weer te bereiken. De site is gemaakt en deels gesponsord door Toscani  Projects uit Maassluis.  We kunnen nu sneller informatie doorgeven en makkelijker foto’s en of filmpjes over het reilen en zeilen van de sleper en de stichting laten zien. We zijn er blij mee.

Eind 2012, tijdens de intocht van Sinterklaas in Maassluis, raakte een vlampijp van de ketel lek, veel stoom uit de schoorsteen.  Na overleg met Lloyd’s werd de pijp afgestopt en dichtgelast. Nummer 2 kwam in september vorig jaar,  waarna we te horen  kregen  dat na het vaarseizoen alle 210 pijpen moesten worden vervangen. Bij 3 bedrijven werd In november offerte aangevraagd. Onze keus viel op ketelreparatiebedrijf Standard Fasel uit Utrecht die wel als voorwaarde stelde  dat eind januari begonnen moest worden met de  reparatie. Een probleem want er was nog geen geld om het karwei te betalen.

Via Shipping News en Tugspotters werd ruim aandacht geschonken  aan de sponsoractie: ” Help de Furie, sponsor een pijp voor € 300, -“.  Een groot succes want in totaal 106 van de 210 pijpen vonden een sponsor en dat betekende dat we het grootste deel van de rekening konden betalen.  Het resterende deel  kregen we via subsidies van:  Fonds Schiedam Vlaardingen e.o., de Rabobank Westland en het N.I.S.S. uit Rotterdam.

De vlampijp sponsoren  waren:   GSS Marine Services Maassluis, IMR Alphen a/d Rijn, MarineCo LTD Scotland, Bouwbedrijf Nieuwe Maten Wormerveer, Seabed Assist Singapore, J. Wolf Middelburg, H. Steehouwer Maassluis, G. Langelaar Maassluis, MBL-Holland Brielle, Klaes Visser Interim Waddinxveen,  D. Pilkes Papendrecht, E. Matzinger Breda, Capt F van Slooten Estrella Maritima Albir S.A., GSS Marine Services LTD Scotland, Koffeman Consult b.v. Maassluis, Sima Charters B.V. Maassluis, E.G. van Tellingen Zeist, SeaHarbor Services Curaçao, Stichting tot Behoud Bergingsvaartuig Bruinvisch Maassluis, M. Hofman en D. Waddington Apeldoorn, Thecla Bodewes en Ton Raemakers, Appartementsgebouw de Furie Maassluis, Promanent BV Maasland, van Woerkom, Nobels & Ten Veen, Sliedrecht, Transport Offshore Service Rotterdam, Stichting Maritiem Erfgoed Maassluis, Marion Bodewes, Maarn, de heer en mevrouw Plazier, Rotterdam, Vriendengroep Nieuwe Rotterdamse Sleepdienst, Huisman Equipment B.V., Schiedam, Damen Marine Components, Hardinxveld, Neptune Shipyards B.V. Aalst, J. Kroes, Maasland, Sleep – en Duwvaart, Wormerveer, Intermax Rotterdam,Bemanning KNRM, Reddingsstation Hoek van Holland, M. Helwig Heemstede, Museumschip Hudson Maassluis en Fysio Docwerk Maassluis.

Nadat in rap tempo de financiën rond waren, kon begonnen worden met de ketelreparatie. De oude pijpen werden verwijderd, het inwendige van de ketel werd aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen en toen dat in orde bleek kon worden begonnen met het aanbrengen van de nieuwe pijpen. Waarna, na een uitvoerige inspectie  en koud afpersen bij 19.5 bar, Lloyd’s de ketel  goedkeurde.

Momenteel wordt er hard gewerkt om de sleper vaarklaar te krijgen en komend  weekend hopen we te gaan proefvaren.

Leo Vermaas ( secretaris)