
Foto: Jan Steehouwer
Het brugdek van de FURIE is vervangen, het ziet er schitterend uit.
Nadat de naden tussen het hout waren dichtgemaakt met hennep en pek werd het dek in de bruinoleum gezet om het een ouderwets kleurtje te geven. Vervolgens werden, ter conservering, vijf lagen Owatrol aangebracht. De brugverschansing, de davits, het kompas en de telegraaf zijn geïnstalleerd en de sleper begint weer zijn oude uiterlijk terug te krijgen.
De twee timmerlieden van Scheepstimmerwerf de Hoop hebben een knap stukje vakwerk geleverd en ook de inbreng van de Haas Maassluis mag zeker niet worden onderschat. En niet te vergeten de 1600 uur die onze vrijwilligers in dit karwei hebben gestoken.
Langs deze weg willen we allen die geholpen hebben met het laten slagen van dit karwei bedanken. Het gaat o.a. om het Fonds Schiedam Vlaardingen e.o., het Prins Bernhard Cultuurfonds, het Elise Mathilde Fonds, het N.I.S.S. en de sponsoren van de plankenactie. Publiciteit hebben we gekregen van de redacties van Shipping News, Tugs Towage & Offshore Newsletter, Sleep & Duwvaart, Netherlands Maritime Technology en SWZ/Maritime.